Nu är jag hemma

Nu är jag hemma från Gotland eller jag kom hem i onsdags men åkte två dagar efter till Dalarna så jag kunde inte gå in på datan på den tiden. Men nu har jag entligen kunnat gå in och skriva i bloggen :)
Jag hade det kul på Gotland och vi gjorde ganska mycke på den veckan:

Onsdag: Båten gick kl: 11.15 från Nynäshamn och kom fram i Visby kl: 13.30 typ. Då åkte vi till stugan som vi hade hyrt några mil från Visby. Jag hade förväntat mig att vi skulle bo i ett rött hus med en jätte stor tomt och ganska nära till badet och lite affärer men så blev det inte riktigt ... Huset låg typ 1 mil ifrån närmaste bad och det var några mil till Visby där alla affärer och sånt låg. Och så var det ganska öde där vi bodde men man ska ju inte klaga för det var ändå en lyckat "semester" ;)  Aja när vi kom fram till stugan så packade vi upp lite för att sedan åka till badet "Tofta" för att kolla hur det såg ut där och så. Och så åt vi mat och jag och Jennifer kollade på OC lite senare på kvällen.

Torsdag: Det var jätte fint väder så det blev en heldag på stranden :)

Fredag:
Det var tyvärr tråkigt väder, det regnade hela dagen så vi åkte till några släktingar som har hus på Gotland. När vi var där så hade jag och Jennifer skit tråkigt så vi satte oss och kollade på en skräckfilm (den va faktiskt ganska läskigt). Men vi roade oss med lite annat också när vi va där.

Lördag: Regnade idag igen så vi åkte runt lite på Gotland och kollade på "saker" och lite sånt.

Söndag: Det var fint väder idag, solen sken och det var varmt så det blev en dag i Visby och de var faktiskt jätte mysigt. Jag köpte en vit tjocktröja på InterSport och sen köpte jag och Jennifer glass också, sen gick vi bara runt och kollade i affärer och lite sånt tills vi åkte tillbaka till stugan. När vi kom dit så åt vi mat för att sedan bli skjutsade av mina föräldrar till stranden där jag och Jennifer gick runt ett tag och "roade" oss.

Måndag: Det var fint väder idag också så vi åkte till stranden och var där några timmar. För senare på kvällen skulle vi ut och äta i Visby med min mamma&pappas kompisar. Jag åt pommesfrites med typ stekt biff tror jag det va. Det var jätte gott och jag blev skir mätt så jag och Jennifer orkade ingen efterrätt så vi gick runt i Visby vid hamnen och så. Och det var jätte mysigt för det va så varmt och så va det ju en typisk "sommarkväll" :) Vi tycke också de va så kul för typ alla va skit många fulla ungdomar som va där och vissa började snacka med oss (haha). Men sen åkte vi till stugan och då satte jag och Jennifer oss för att titta på OC.

Tisdag: Jag och Jennifer fick skjuts till Kneippbyn för att gå på vattenland och de va skit kul där. Så vi va där typ hela dagen :) 

Onsdag: Idag skulle vi åka hem så vi började packa ihop och städa för att sedan vara i Visby till båten gick. Jag och Jennifer gick runt ganska mycke själva. Och när vi två gick förbi ett hotell, kan ni gissa vem som kom ut så? haha jo Mattias i E.M.D så vi gick förbi de där hotellet några gånger för att kolla. Men sen bestämde vi oss för att gå in och då sitter han där med Erik och vi blir typ "nervösa" så vi frågar personalen ifall vi får låna en toalett!!!! asså shit va fega vi va (haha). Men sen gick vi ut där ifrån och ville så gärna fråga om vi fick ta kort med dom men såklart vågade vi inte så när vi bestämmde oss för att göra de så hann dom åka iväg med en taxi (typiskt eller vad?!) men aja, sen gick vi och åt pizza på en resturang. Sen skulle vi åka hem med båten. Och på båten hem såg vi Martin Stenmark och hans tjej ;) Sen kom jag hem vid typ 00.00.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0