Josefin idag!

Hejsan! :)

Idag är det då tisdag och jag gick upp vid ungefär 07.00 (trött som vanligt), jag började med att klä på mig och sen sminkade jag mig, efter att ha sminkat mig i typ 20 min så gick jag ner och satte mig och åt frukost. Jag blev ganska stressad för att jag är så seg, så jag fick nästan springa till skolan (men kom i tid).

När jag kom till skolan så gick jag till skåpet för att hämta mina engelskaböcker, för första lektionen så hade vi engelskaredovisningen. Det kändes som om att de gick ganska bra men jag skulle ha kollat upp lite på klassen i mellan åt när jag läste, men jag blev så nervös så jag kollade på pappret hela tiden "oops". Men det gick bra ialla fall! Sen hade vi bild (hatar bild, men aja), jag, Michaela och Maja gick ut och satte oss i solen för att rita lite (jag va ganska flummig så det blev bara en ful ros och en sol och en katt) :) Sen hade vi lunch och de va typ köttbullar och makaroner (de funkade väll), så hade vi matte och svenska och dom var lika tråkiga som vanligt. Men vi hade språk och jag och Johanna satt och kommenterade typ allt så de va kul! Sista lektionen hade vi so och de va jobbigt för jag ville bara gå hem. Josefin väntade på mig utan för vårat klassrum när vi entligen slutade kl: 15.00.

Entligen var skolan slut och jag och Josefin gick hem till Josefin som jag skrev i de förra inlägget.

Så när vi då entligen hade pluggat klart (som jag också hade sagt så hade vi mycket läxor den här veckan) så gick vi in på datan för att kolla lite på playahead.se, fast vi var inte inne så länge för vi skulle fixa lite "gott" till Andra Avenyn som började kl: 20.00. Men det kändes som om att tiden gick så långsam (vi ville ju se så Andra Avenyn)
Men entligen började de och vi satte oss för att titta.

Men då knackar Josefin´s pappa på dörren för att berätta att det va en tjej i ungefär 10 års ålden hade blivit påkörd vid övergångstället vid Josefin så vi sprang ut för att kolla. Hon hade typ cyklat från sin fotbollsträning när en bil hade kommit som hon typ inte såg eller något sånt. Så ambulansen kom och hon fick åka till sjukhuset.
Men vi orkade inte stå kvar och titta (va skit kallt) så vi gick in igen för att forsätta kolla på Andra Avenyn.

Och jag kom precis hem från Josefin och sitter nu här och skriver, men ska snart gå och lägga mig (trött) men skriver igen imorron.

Puss och Kram / Malin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0